שימוש באדם כהתייחסות לציור

השימוש בבני אדם כאסמכתא לציור נהוג מאז תקופת הרנסנס. ציירים השתמשו בצורת האדם כעוגן כדי לחקור את הביטוי היצירתי שלהם, ולעתים קרובות בחרו לצייר אנשים שקרובים אליהם או כאלה שהם מכירים. מהריאליזם של מאמני הרנסנס ועד להפשטה של אמנים מודרניים, הפרקטיקה של שימוש בצורת האדם כאסמכתא היווה מקור השראה עבור ציירים רבים. על ידי שימוש באדם כהתייחסות לציור, אמנים יכולים ללכוד את יופיו של גוף האדם, את המאפיינים הייחודיים של הנושאים שלהם ואת הרגשות הפנימיים של אלה שהם מציירים. בין אם זה דיוקן, מחקר דמות או טבע דומם, השימוש בבני אדם כאסמכתא לציור יכול לתת לאמן פרספקטיבה ייחודית והבנה עמוקה יותר של הנושא שלהם.

היתרונות של שימוש בבני אדם בתור התייחסות

השימוש בבני אדם כרפרנס יאפשר לך לדחוף את גבולות הנושא שלך ואת גבולות הקנבס. על ידי ציור מהחיים, תהיה לך הזדמנות ללכוד את יופייה של צורת האדם באופן בלתי אפשרי בציור דו מימדי. השימוש באדם כרפרנס מאפשר לאמנים ללכוד את התנועות הטבעיות של הגוף, להגזים בתכונות מסוימות ולחקור נקודות מבט שונות. כשאתה מצייר מהחיים, נסה לגשת לנושא שלך במצב טבעי יותר. כשאתה מצייר את הצורה האנושית, נסה ללכוד תנועות כגון זרימת שמלה, תנועת שערו של הנושא שלך ועיקום עורו של המצולם. בעוד שציור מהחיים יכול להיות מאתגר מאוד, זה גם יכול להיות דרך רבת עוצמה להתחבר לנושא שלך ולדחוף את הציור שלך לשלב הבא.

דוגמאות היסטוריות לנוהג זה

ניתן לייחס את השימוש בציורים כהתייחסויות לתקופת הרנסנס. במהלך תקופה זו, אמנים שאבו השראה מצורת האדם והשתמשו בגוף כאסמכתא לציוריהם. ציירים של תקופה זו התעניינו בתיאורים נטורליסטיים של צורת האדם ולעתים קרובות ציירו אנשים מהחיים האמיתיים. כדי ליצור דימויים ריאליסטיים של הנושאים שלהם, אמנים אלה השתמשו לעתים קרובות בצורה האנושית כהתייחסות. האימפרסיוניסטים, קבוצה של ציירים צרפתים שהתמקדו ביצירת השפעות האור על נושאיהם, השתמשו גם בצורת האדם כאסמכתא. אימפרסיוניסטים היו ידועים בציור בחוץ, ולעתים קרובות השתמשו בהשפעות של אור שמש ישיר כהשראה שלהם. כדי ללכוד את ההשפעות של אור השמש על המצולמים שלהם, אימפרסיוניסטים ציירו לעתים קרובות את הנושאים האנושיים שלהם על רקע מסך של אור.

סוגים שונים של הפניות לציור

- ציור ישיר מהחיים - בשיטה זו תצייר ישירות מהאדם שאתה לומד. חשוב לגשת לנושא שלך במצב טבעי יותר ולהשתמש בטכניקות שהוזכרו לעיל כדי ללכוד את זרימת השמלה של הנבדק שלך, את תנועת השיער של הנבדק ואת עיקול העור של הנבדק שלך.

- ציור בסטודיו - ציור בסטודיו הוא פעולת יצירת ציור מתוך רפרנס. בציור בסטודיו תיצור ציור מצילום או ציור. לעתים קרובות תשתמש במערכת רשת או סרט כדי ליצור את ההתייחסות לציור שלך.

- סקיצות - סקיצות הן סוג נוסף של התייחסות שניתן להשתמש בהן ליצירת ציור. בשרטוט, תיצור סקיצה מהירה של הנושא שלך. לאחר שרטוט הנושא שלך, תנסה לצייר את מה שאתה רואה בעיני רוחך.

טכניקות ללכידת צורת האדם

- אור וצל - כדי ללכוד את היופי של צורת האדם, חשוב ללכוד את האור של הנושא שלך ואת הצללים של הנושא שלך. בעת צביעת הדמות, נסו לצייר את האור והצללים הנופלים על גופו של המצולם.

- צבע - כדי להוסיף עומק לציור שלך, חשוב לחקור את הצבעים השונים של העור, הבגדים והעיניים של הנושא שלך. אתה יכול גם להשתמש בערכים הכחולים בעיני המצולם שלך כדי לחקור את העומק.

- קומפוזיציה - כאשר מציירים מהחיים, חשוב ללכוד את הקומפוזיציה של הנושא שלך. אתה יכול להשתמש בקו האופק, במיקום הנושא שלך בפריים ובמרחב סביב הנושא שלך כדי להלחין את הציור שלך.

אתגרים של שימוש בצורת האדם כהתייחסות

- מיקוד - כאשר מציירים מהחיים, חשוב להתמקד בציור שלך. לעתים קרובות, זה ירגיש כאילו המוח שלך דוהר, אבל חשוב להתמקד בציור שלך. כאשר מציירים מהחיים, חשוב לנסות לתפוס את התנועה של הנושא שלך, את עיקול העור שלך ואת הזרימה של השמלה שלך. חשוב לנסות לתפוס את מה שאתה רואה בעיני רוחך.

- זמן - כשמציירים מהחיים, חשוב להיות ממושמעים ולנסות לשמור על זמן הציור סביר. קל להסיח את דעתו כשציירים מהחיים ולנסות לתפוס את כל מה שזז (אנשים, בעלי חיים, פרחים וכו') - אתגרי הציור בסטודיו - בציור בסטודיו, חשוב ליצור גריד או מערכת טייפ לתמונה שלך . כאשר מציירים מצילום או ציור, חשוב ליצור עומק בציור שלכם.

- אתגרי הרישום - בעת ציור, חשוב ליצור סקיצה מהירה של הנושא שלך. כשאתה משרטט את הנושא שלך, חשוב לנסות לצייר את מה שאתה רואה בעיני רוחך.

צורת האדם היא מקור השראה רב עוצמה. על ידי לכידת האור והצללים של הנושא שלך, כמו גם את זרימת השמלה שלהם, אתה יכול ליצור ציור עוצמתי. כאשר מציירים מהחיים, חשוב לתפוס את הקומפוזיציה של הציור שלך ולנסות לתפוס את התנועה של הנושא שלך.