מה אני צריך כדי לצבוע בצבעי אקריליק?

ציור אקרילי הוא דרך מצוינת לבטא את היצירתיות שלך וליצור יצירות אמנות מדהימות. זהו מדיום פשוט יחסית לעבודה וניתן להשתמש בו ליצירת מגוון סגנונות. עם זאת, לפני שתוכל להתחיל, תצטרך לאסוף את המצרכים הנכונים. כדי לצייר באקריליק, תזדקק לקנבס, מברשות, צבעים, מדיומים ואביזרים אחרים. לדעת מה אתה צריך לצבוע באקריליק והיכן למצוא אותו יכול לחסוך לך זמן ולעזור לך ליצור את יצירת המופת המושלמת. כאן, נדון באספקה הדרושה לך לצביעה אקרילית מוצלחת וכיצד להשתמש בהם.

מהו ציור אקרילי?

ציור אקרילי הוא סוג של אמנות חזותית המשתמשת בצבעי אקריליק וקנבס ליצירת יצירה מוגמרת דו מימדית. זהו מדיום רב תכליתי שניתן להשתמש בו לכל דבר, החל מיצירות אמנות עדינות לעיצוב הבית וליישם אותו בטכניקות רבות ושונות. צבעי אקריליק הם על בסיס מים ומגיעים בצורות נוזליות וג'ל. כאשר מורחים אותם על קנבס ומאפשרים להם להתייבש, הם יוצרים משטח עמיד ועמיד במים שניתן לצבוע מחדש בקלות. ניתן להסיר ציורי אקריליק מהבד ולמסגר אותם כמו יצירת אמנות מסורתית. הם גם קלים יחסית לניקוי ולטפל, מה שהופך אותם לבחירה מצוינת עבור אמנים מתחילים. ציור אקרילי מכונה גם "ציור באקריליק" או "עבודה באקריליק". לעתים קרובות הוא מובחן מצורות אחרות של ציור באקריליק, כגון עבודות "מדיות מעורבות" המשלבות מגוון אמצעים כגון צבע, פסטל וחומרים אחרים.

אספקה הדרושה לצביעה באקרילית

לפני שתתחיל לצייר באקריליק, חשוב לוודא שיש לך את כל החומרים הנכונים בהישג יד. יש כמה דברים שונים שתצטרך, כולל קנבס, צבעים, מברשות ואביזרים אחרים. קנבס הוא בסיס לכל ציור אקרילי, ויש לך כמה אפשרויות שונות לבחירה. ניתן לצבוע על קנבס מסורתי, בד ארוג שנמתח על מסגרת עץ או קנבס מתיחה שהוא בד סינטטי שנמתח מראש סביב מסגרת עץ. אפשרות נוספת היא קנבס צבוע מראש, שהוא קנבס שנצבע משני הצדדים. מכחול הוא כלי חשוב נוסף לכל ציור אקרילי, והסוג בו תשתמש יהיה תלוי במראה שאתה הולך אליו. אתה יכול להשתמש במברשת טבעית או סינתטית ולבחור בין צורה עגולה, שטוחה או פילברט. מצרכים אחרים שאולי תרצו להחזיק בהישג יד כוללים פלטה, סכין פלטה וממס נטול טרפנטין כמו מים או אלכוהול מפוגג, שניתן להשתמש בהם כדי לנקות את המברשות בין הצבעים.

סוגי קנבס לציור באקריל

בעת בחירת קנבס לציור האקרילי שלך, יש לך כמה אפשרויות לשקול. ראשית, תצטרך להחליט בין קנבס מסורתי לקנבס מתיחה.

קנבס מסורתי - בד מסורתי עשוי מבד ארוג המתוח סביב מסגרת עץ. חוטי העיוות והערב של בד זה שזורים יחד ליצירת משטח חזק ועמיד.

קנבס מתיחה - קנבס מתיחה הוא בד סינטטי שנמתח מראש סביב מסגרת עץ. כך קל למסגר את הציור המוגמר שלך ולתלות אותו על הקיר. אתה יכול גם למסגר קנבס מסורתי לאחר סיום הציור שלך, אבל זה ידרוש מתיחה של הבד סביב מסגרת. הבד בקנבס מתיחה הוא לרוב תערובת של כותנה וסיבים סינתטיים. בחירה נוספת שתצטרכו לעשות היא בין קנבס ממוגן או לא מפורה.

קנבס מוקפד - בד קנבס מוקפד יש שכבה של פריימר על בסיס אקרילי הנמרחת על אחד או שני הצדדים של הבד. זה יבטיח שהצבע שלך יידבק לקנבס במקום לדמם לחלק האחורי.

קנבס לא יסודי - על קנבס לא יסודי לא יושם פריימר על בסיס אקרילי על שני הצדדים. אמנם חשוב לזכור שצבע עשוי לדמם עד לחלק האחורי של קנבס לא מכוסה, אבל אמנים רבים מעדיפים את המראה המרקמי שזה יוצר.

צבע אקרילי ומדיומים

בעת בחירת צבעי אקריליק, כדאי לזכור כמה דברים. ראשית, ודאו שאתם קונים צבעים איכותיים ממותג מוכר. צבעי אקריליק זולים מניבים לרוב תוצאות גרועות, בעוד שצבעים איכותיים יקלו על תהליך הצביעה ויאפשרו לכם יותר שליטה על המוצר המוגמר. אתה גם רוצה להחליט בין צבעים מעורבים מראש לבין צבעי אקריליק טהורים. צבעים מעורבים מראש יכילו חומרים אחרים כגון מים או שרף והם משמשים לעתים קרובות לרקע או לטקסטורה. צבעי אקריליק טהורים, לעומת זאת, מיוצרים רק עם קלסר אקרילי ומים. מדיומים הם תוספים שניתן לערבב לתוך צבעי אקריליק כשהם רטובים. הם משמשים לעתים קרובות כדי להאריך את זמן הייבוש של ציור, להוסיף מרקם, או ליצור גימור מסוים לתמונה. לדוגמה, הוספת מים לצבע תאיץ את זמן הייבוש, בעוד שהוספת מבריק או מדיום מט תיצור גימור שונה.

מברשות לציור באקריל

שוב, סוג המברשת שבה אתה משתמש יהיה תלוי בגימור שאתה הולך אליו ובמראה שאתה מנסה להשיג. לדוגמה, מברשת פילברט טובה ליצירת קצוות רכים ושילוב צבעים, בעוד שמברשת עגולה יכולה לשמש לעבודת פירוט ויצירת מרקם. מברשות ניילון הן הטובות ביותר עבור צבעי מים או ציור אקרילי, בעוד מברשות טבעיות טובות יותר עבור צבעים על בסיס שמן. הקפד לנקות את המברשות שלך בין הצבעים כדי למנוע מהן להכתים בצבע הקודם. כדי לעשות זאת, השרו את המברשות במים או באלכוהול מפוגג ושפשפו אותם בעדינות עם כרית ניקוי או מגבת נייר. מברשות נוספות שאולי תרצו להחזיק בהישג יד כוללות סכין פלטה, שניתן להשתמש בה כדי לערבב צבע כשהוא עדיין רטוב, ומברשת רחבה, שניתן להשתמש בה כדי לכסות שטח גדול במהירות.

אביזרים נוספים לציור באקריל

אביזרי ציור אחרים שאולי תרצו להחזיק בהישג יד כוללים פלטה, המשמשת לערבב את הצבעים שלכם, ופטיפון, שיכול לעזור לכם למנוע מהצבעים שלכם להתייבש. ייתכן שתרצה גם להשקיע בסכין פלטה ובמברשת רחבה כדי לעזור לך לצבוע חתיכות גדולות יותר עם שליטה ומהירות טובים יותר. לבסוף, מומלץ לשמור פיסת מגבת נייר או סמרטוט בקרבת מקום כדי לנקות כל נשפך של צבע. מסגרת ציור אקרילית טובה יכולה לעזור ליצירה שלך להתבלט ולעשות רושם נהדר. מסגרות מגיעות במגוון צורות וגדלים, כך שתוכלו לבחור אחת המתאימה ביותר לגודל הציור שלכם או מתאימה לחלל מסוים בבית.

טיפים לבחירת הציוד הנכון

כאשר אתה קונה ציוד לציור אקרילי, לעתים קרובות זה יכול להיות קשה להחליט איזה מותג או סוג מוצר לרכוש. להלן מספר טיפים לבחירת הציוד הטוב ביותר עבור הצרכים שלך. בעת בחירת קנבס, קחו בחשבון את סוג הציור שאתם רוצים ליצור ואת המראה הכללי שאתם מנסים להשיג. לדוגמה, בד מסורתי עובד היטב עבור פורטרטים, בעוד שקנבס בעל מרקם מושלם לנופים. בבחירת צבעים, וודאו שלמותג שאתם קונים יש ביקורות טובות וידוע בייצור מוצרים באיכות גבוהה. לעתים קרובות אתה יכול למצוא מבצעים מצוינים על צבעים בסוף השנה כאשר קמעונאים מנסים לפנות מקום למלאי חדש. בעת בחירת מברשת, הקפד לבחור במברשת המתאימה לסוג הצבע שבו תשתמש. מברשות טבעיות הן הטובות ביותר עבור צבעים על בסיס שמן, בעוד מברשות ניילון עובדות היטב עם צבעי מים או צבעי אקריליק.